Bespaar jezelf $10!! Een InMail sturen is vaak niet nodig

Als ik een interessant profiel van iemand op LinkedIn tegenkom, dan wil ik – voordat ik ze meteen ga uitnodigen – deze persoon meestal eerst een bericht sturen waarin ik mijzelf kort voorstel en vertel waarom ik contact opneem. Vaak vraag ik dan ook of ze open staan om te connecten.

Nu is het zo meestal zo, dat je ze dan een InMail moet sturen omdat je nog niet met ze verbonden bent.

Er is echter een work-around, namelijk via LinkedIn groepen:

Kijk van welke groepen deze persoon lid is en word lid van de groep die voor jou het meest relevant is (of van een open groep). Tenzij deze persoon dit expliciet heeft aangegeven (gebeurt zelden), kun je deze persoon nu direct een bericht sturen zonder dat je $10 voor een Inmail hoeft te betalen. Ik zou sowieso wel eens willen horen of iemand dit ooit gedaan heeft. Ik ken in ieder geval nog niemand. Meestal laten ze de mogelijkheid op contact gewoon schieten, wat een gemiste kans…


Door lid te worden van de tien grootste Nederlandse groepen is de kans erg groot dat de persoon waarmee je contact zoekt al lid is van één van deze groepen. Dit zijn op dit moment de tien grootste:
➊ Iedereen Elke Dag Plezier
➋- Dutch ICT Professionals
➌ – Vastgoed Nederland
➍ – Brabant Netwerk
➎ – Finance Professionals Netherlands
➏ – Communicatie, Pers en Voorlichting
➐ – Netwerk Noord
➑ – Sales&Marketing Professionals Netherlands
➒ – LinkedHRnl
➓ – Dutch Media Professionals

HAPPY NETWORKING!

  1. #1 by Johan Koning on May 19, 2010 - 17:23

    Dank je voor de tip! Erg nuttig blog.

  2. #2 by vansprang on May 31, 2010 - 11:56

    Slimme tip, thanks!

Leave a Reply

