Actuele Nederlandse LinkedIn Statistieken

Ik ontvang véél vragen over de gebruiksstatistieken van LinkedIn. Dus voor iedereen die wat meer wil weten over wie er nou eigenlijk allemaal op LinkedIn zit, hier enkele feiten (vandaag gemeten):

Aantal Nederlandse LinkedIn Gebruikers:    1.782.614

Met meer dan 3.000 nieuwe Nederlandse LinkedIn leden per dag, gaan we de 2 miljoen leden dus ruimschoots passeren in 2010. En als we dan bedenken dat de huidige LinkedIn gebruikers het platform 33% meer willen gaan gebruiken, is het zo langzamerhand een niet meer weg te denken business tool geworden.

Leeftijdsverdeling

18-24 jaar:    14%

25-34 jaar:    24%

35-44 jaar:    7%

45-54 jaar:    2%

onbekend:    53%

Opvallend is dat de meeste gebruikers hun leeftijd dus niet aangeven. Van die die hun leeftijd dus wel aangeven, kun je zeggen dat de gemiddelde leeftijd rond de 32 jaar ligt. Aanzienlijk lager dus dan de gemiddelde leeftijd in de VS (41 jaar).

Geslachtsverdeling

man:             45%

vrouw:          21%

onbekend:    34%

Puur gevoelsmatig klopt de verhouding tussen 45% en 21% niet, dus neem ik aan dat er het cijfer van 34% voor het grootste deel is opgemaakt uit vrouwen. Want als ik in mijn eigen netwerk kijk dan heb ik de indruk dat het redelijk in balans is. Het is me sowieso nog niet helemaal duidelijk hoe LinkedIn dit weet, omdat je (voor zover ik heb kunnen ontdekken) nergens kunt aangeven of je man of vrouw bent.

Binnenkort nog meer statistieken en updates. Ik hoop in ieder geval dat deze blog mensen heeft geïnspireerd om hun leeftijd in te vullen op LinkedIn onder Personal Information:

  1. #1 by Guido Makor on May 14, 2010 - 18:39

    Perry,

    Interessante cijfers, bedankt! Kun je me (je lezers) uit de doeken doen hoe je aan die cijfers komt? Het kan zijn dat mijn Google vaardigheden het laten afweten, maar ik kon ze niet vinden.

    Welgemeende groet,
    Guido

Leave a Reply

