Salestip: Waarom doet u zaken met mij?

customer-service-surveyDit is echt kinderlijk eenvoudig en tegelijk ongelofelijk krachtig. Toch wordt het weinig gebruikt. De meerwaarde die jij denkt te bieden aan je klanten hoeft niet per se de meerwaarde te zijn die de klant aan jou juist zo waardeert. Misschien zijn ze wel om een hele andere reden klant bij jou!

De kaasboer waar ik mijn kaas haal denkt waarschijnlijk dat ik bij hem koop omdat hij zo’n goede kwaliteit levert. Natuurlijk speelt dat mee, maar de belangrijkste reden voor mij is dat de beste man mij bij mijn naam noemt. Hij weet niet dat ik om die reden bij hem koop, omdat hij dit nog nooit gevraagd heeft.

Vraag je klanten: “Hans, om ervoor te zorgen dat we jou blijven bieden waar jij naar zoekt wil ik je vragen: wat bevalt je het meest aan ons en wat mis je nog?”

Tja, zoals je ziet kan het blootleggen van de behoeften van je klanten soms echt kinderlijk eenvoudig zijn.

  1. Leave a comment

Leave a Reply

